W dniach 6 – 7.10.2005 Agencja Reklamowa AFEKT z Poznania – na rzecz poznańskiej firmy WV KULCZYK TRADEX – zorganizowała w Bibliotece Kórnickiej PAN w Kórniku imprezę promocyjną, dokonując prezentacji najnowszego modelu samochodu osobowego marki Volkswagen Jetta. Impreza owa była wielkim wydarzeniem na rynku motoryzacyjnym. Zgromadziła wielu zainteresowanych, w tym kilkudziesięciu znanych dziennikarzy wydawnictw i mediów motoryzacyjnych.
Dziennikarzom tym Agencja AFEKT zorganizowała wraz z INSTYTUTEM GENALOGII w Grójcu, zajęcia z zakresu genealogii i heraldyki. Była to nie lada sensacja, bowiem zajęcia te nie tylko dość wszechstronnie przekazały podstawową – i nie tylko – wiedzę tematyczną, ale stały się pretekstem analizy genealogicznej rozwoju samochodów prezentowanej marki, których drzewo genealogiczne było jedna z ozdób Zamku Działyńskich w Kórniku.
Zajęcia z genealogii prowadził w kilku grupach przez dwa dni dyrektor Instytutu Genealogii – Andrzej Zygmunt Rola – Stężycki w asystencji Karoliny Kępskiej, prezentującej komputerowe systemy genealogiczne.
Arkana heraldyki zaś zgłębiał z Zainteresowanymi artysta plastyk Janusz Nowierski – współpracownik Instytutu, członek Rady Programowej – znany włocławski heraldyk, twórca wielu dzieł graficznych i projektów z zakresu heraldyki samorządowej.